2015. február 3., kedd

XP-t pendrive-ról?

Igen, tudom, minek utána 2014 áprilisában megszűnt a támogatása, már ne telepítsünk Windows XP-t. Azonban ha jobb híján csak ez működik normális sebességgel az adott konfiguráción annak korából kifolyólag, akkor muszáj ezt rátenni, hogy valamire még használható legyen (főként ha a Linux sem opció, mert a felhasználó a Winnel ápol barátságot, nem mellesleg ez volt az eredeti operációs rendszer is rajta).

Lényeg a lényeg, úgy alakult, hogy a laptopban halott a DVD olvasó. Külső CD/DVD olvasó nincsen, szerencsére a gép tud USB-s eszközről bootolni. Kellett valami megoldás, hogy az XP-t pendriveról tudjam telepíteni. Kis keresgélés az interneten és arra jutottam, hogy akkor most dobjunk be egy ITFRÖCCSÖT :). A leírás alapján, lekaptam a YUMI nevű cuccot, először az Ubuntumra és ott próbáltam létrehozni az XP-s pendrive-ot, majd mivel ez megmakacsolta magát és nem volt türelmem nagyon küzdeni vele, fogtam a laptopot és azon csináltam meg a YUMI windowsos verziójával a varázslatot. A telepítés menete már egyszerű volt, kis YUMI-s varázslattal fűszerezve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése